A táblás csokoládépiac jelentős szereplője, a tibi csoki több mint 70 éve van jelen a magyar piacon. Először 1941-ben vehették le a boltok polcairól az édességeket kedvelők a máig jól ismert és kedvelt tibi csokit – mely nevét a gyáralapító unokája után kapta. Az elsősorban gyerekeknek szánt, bordázott mintájú csokoládét 2,5 -és 5 dkg-os kiszerelésben lehetett kapni, amelyet “tibi nem csak a mama kedvence” plakátokkal hirdettek. A széleskörű reklámtevékenységnek köszönhetően mind országszerte, mind külföldön a felnőttek körében is egyre népszerűbbé váló márka eredeti reklámszlogenjét hamarosan módosítani kellett “tibi nem csak a gyerekek kedvence” szövegre. Az államosítás után a tibi egyike volt azon kevés terméknek, amely a mai napig megmaradt a Bonbonetti Kft. kínálatában.
Az elmúlt 70 évben a tibi formája és csomagolása sokat változott, sokféle új termékkel bővült a választék, amelyek eredményeként az egyik legnépszerűbb csokoládé márka lett. Az 1 év alatt gyártott csoki táblákkal például akár 15 szabványos focipályát lehetne lefedni vagy a táblákat egymásra rakva a Mount Everest tetejéig felérő tornyot lehetne építeni.
Talán csak egyetlen dolog nem változott a legkisebb mértékben sem: ez pedig a tibi felirat, amely pontosan olyan maradt, mint eredetileg volt. Csupa kis betűvel írt, gyerekesen kacskaringós formájú nevével a tibi az egyetlen csokoládé a hagyományos nagy magyar márkák közül, amely a kezdetektől egészen a mai napig Magyarországon, a Bonbonetti Csoport budapesti gyárában készül.
2017-ben a táblás csokoládék mellett megjelentek a tibi pralinék is a polcokon.
A népszerű ízek mellett a tibi táblás csokoládé kínálata folyamatosan bővül újabb ízváltozatokkal.
Napjainkban már nem csak táblás formában élvezhetjük a tibit. Karácsonykor kapható szaloncukor, mikulás, karácsonyi csomag, valamint Húsvétkor húsvéti ajándékcsomag és nyúlfigura formájában.
This post is also available in English.